vrijwilligers!

Tachos Handbal is een leuke vereniging waar je je talent niet alleen op het veld, maar ook als vrijwilliger in kunt zetten.

Leuk! Het geeft je de mogelijkheid om de club en de mensen beter te leren kennen en meer betrokken te zijn bij wat er gebeurt. Leerzaam! Je kunt de talenten inzetten die je bv op je werk niet gebruikt, of juist wel, maar dan in een hele andere context. Dankbaar! Je krijgt er voldoening en waardering voor terug. Een club als Tachos Handbal bestaat bij de gratie van vrijwilligers. Zonder hen, geen handbal!

Als we allemaal iets doen, is je inzetten voor Tachos Handbal voor iedereen een leuke activiteit naast werk, gezin, studie en andere hobby’s. Vind je een rol in het bestuur nog een stap te ver, dan zijn er ook nog andere rollen of taken waarmee je een waardevolle bijdrage levert! Hieronder vind je de activiteiten en rollen waarvoor je je op dit moment kunt opgeven

Wil jij je inzetten? Meld je dan bij: secretaris@tachoshandbal.nl.

Wie neemt het over van Prissy?

WAAROM IS DEZE TAAK VAN BELANG VOOR TACHOS?

De ledenadministratie verwerkt de aan- en afmeldingen van de leden en het overschrijven naar een andere club. Het aanmelden en overschrijven is belangrijk om op tijd te regelen zodat de leden zo snel mogelijk met de wedstrijden mee kunnen gaan doen en het afmelden is weer belangrijk in verband met de kosten van de handbalbond, het NHV. Daarnaast incasseer ik elk kwartaal de contributie samen met de Penningmeester.

WAT DOE JE?

  • Ik meld nieuwe leden aan
  • Ik meld leden af
  • Ik verwerk overschrijvingen
  • Elk kwartaal incasseer ik de contributie samen met de Penningmeester
    We vinden het belangrijk dat er altijd een vervanger is voor deze taak. Het meest logische is dat dit de Penningmeester is.

MET WIE WERK JE SAMEN?

De ledenadministratie werkt samen met de Penningmeester, het Wedstrijdsecretariaat en houdt de Technische Commissie op de hoogte van de in-en uitstroom van leden.

WAT MOET JE ER VOOR KUNNEN?

Eigenlijk niet persé iets speciaals. Het is fijn als je een beetje met Excel om kunt gaan. De ledenadministratie en de contributie komen voort uit het programma Sportlink. Ook het wedstrijdsecretariaat werkt met dit programma en stemt regelmatig bepaalde issues met de ledenadministratie af. Het programma Sportlink is vrij uitgebreid maar toch ook makkelijk werkzaam. Je moet ook wel wat regels weten van het NHV maar dat is allemaal op hun site na te lezen en ik vertel je natuurlijk graag de meest voorkomende regels en uitzonderingen. Een voorbeeldje is bijvoorbeeld dat een coach persé bondslid moet zijn en een trainer hoeft dat niet persé. Wie weet zoiets nou?

HOEVEEL TIJD STEEK JE ER IN?

Met deze taak ben ik nog geen uur per week bezig. Wel afhankelijk van het aantal mutaties natuurlijk. Het 3e kwartaal is wel intensiever omdat dan sommige leden gaan switchen van club.

De contributie kost je 4x per jaar een (gezellig) avondje, waarbij het 3e kwartaal iets meer tijd vergt.

Past dit bij jou? Prissy werkt je graag in!

ls Tachos willen we de heren plezier laten beleven in het handballen zowel op de training als in de wedstrijden en uiteraard op ieders niveau en ambitie.

WAT DOE JE?

Als TC ben je een belangrijke schakel tussen de heren kant en kaderleden. (trainer, coaches, teambegeleiders). Je zorgt dat de heren kan trainen en voldoende begeleiding krijgt op de training en wedstrijden. En samen met de andere TC leden maak je een trainingsschema en teamindelingen.

MET WIE WERK JE SAMEN?

Mede TC leden en kaderleden.

WAT MOET JE ER VOOR KUNNEN?

Goede communicatieve vaardigheden, inlevingsvermogen, enige kennis van Excel en je houdt van lijstjes, planningen en schema’s maken. Als je kennis van handbal hebt is dit meegenomen maar zeker niet vereist. Je krijgt ondersteuning en wordt voldoende ingewerkt door de huidige TC leden.

HOEVEEL TIJD STEEK JE ER IN?

In het begin van elk seizoen is het wat drukker dan gedurende het seizoen. Dit is omdat de indelingen en schema’s gemaakt moeten worden. Ook het benaderen van de kaderleden is tijdens de start wat intensiever maar gemiddeld over het gehele seizoen ben je een paar uur per maand bezig met deze leuke en uitdagende job.

Wil jij er voor zorgen dat onze herenteams lekker kunnen handballen? Of heb je nog vragen? Laat dan van je horen via secretaris@tachoshandbal/nl

Je bent voor de vereniging het contact met het Sportbedrijf om zaal- en veldhuur vast te leggen. Dit doe je voor trainingen, wedstrijden en andere activiteiten, maar ook om zaal- en veld huur af te zeggen en de facturen behorende bij de gehuurde accommodaties te controleren.

In overleg met de TC huur je accommodaties in voor de zaal en veldtrainingen van de vereniging en de stichting.

In overleg met de Wedstrijdindeler huur je accommodatie in om wedstrijden van de vereniging en de stichting te kunnen spelen.

Verder ben je aanspreek punt voor het Sportbedrijf als er zaken gebeuren waar het Sportbedrijf ons op wil corrigeren.

Past dit bij jou? Meld je aan bij secretaris@tachoshandbal.nl.

Het is voor sporters, staf en familie ontzettend leuk als er ieder jaar een teamfoto wordt gemaakt waar mee jouw team van dat jaar wordt vastgelegd. Belangrijk ook, want deze foto gebruiken we ook voor de promotie van Tachos en de handbalsport. We willen de handbal-olievlek en het aantal handbalsympathisanten vergroten en dat doen we door het zichtbaar te maken op onze Website, berichten op Facebook en andere (sociale) media te plaatsen, maar ook om naar onze sponsoren toe hun logo, hun bedrijf te promoten en proberen het zinvol te maken om een handbalteam te sponsoren!

We zoeken iemand die op 2 opeenvolgende wedstrijddagen een fotoshoot wil organiseren zodat alle teams aan de beurt komen.

WAT DOE JE?

  • Een planning maken met de fotograaf (wij hebben daarvoor al enkele contacten) en vervolgens voor de teams.
  • De planning communiceren naar de coaches/ begeleiders met een duidelijk instructie
  • Op de dagen zelf de fotograaf en teams begeleiden. O.a. het opbouwen, coördineren van de shoot en plaatsen/ wisselen van de sponsorborden.

De tijdsbesteding hiervoor valt wel mee. Een paar uurtjes om te communiceren met de fotograaf, met de teams, coaches en begeleiders en daarna 2 zondagen aanwezig zijn en meehelpen tijdens de fotografie. Dit valt altijd aan het begin van het seizoen, in september of oktober.

Wie wil zorgen dat alle teams shinen op een leuke teamfoto? Iets waar iedereen blij van wordt? Meld je aan bij secretaris@tachoshandbal.nl om je op te geven of no vragen te stellen.

Als wij op Social Media laten zien hoe leuk handbal bij Tachos is gaat dat positieve effecten hebben op het aantal leden, vrijwilligers en sponsoren voor Tachos handbal. Dat was de uitkomst van een onderzoek dat een aantal studenten Sport en Economie voor ons heeft gedaan. Welke communicatief sterke creatieveling wil dit voor Tachos oppakken?

WAT DOE JE?

  • Je geeft invulling aan onze content kalender over een door jou zelf gekozen onderwerp, bv ‘dames senioren’ of ‘vrijwilligers’
  • Je plaatst en plant berichten op Social Media
    Bijvoorbeeld wedstrijdverslagen en foto’s van verschillende teams die worden aangeleverd door anderen.
  • Je maakt zelf ook berichten voor Social Media
  • Je maakt betrokken alert welke activiteiten van Tachos Handbal zeker op Social Media moeten komen en vraagt hen input te leveren.
  • Je houdt de Facebook en Instagram pagina actueel en visueel aantrekkelijk.
  • Je zorgt ervoor dat geïnteresseerden in Tachos Handbal worden uitgenodigd om ons te volgen

MET WIE WERK JE SAMEN?

Je werkt in deze rol samen met de sponsorcommissie, met de vrijwilliger PR, met het bestuur en met afvaardiging van verschillende teams

We zoeken mensen die vooral handig zijn met Facebook en Instagram, misschien zelfs Tik Tok? Het is handig als je zelf ook beelden kunt ontwerpen in bv Canva of Indesign. Wij verwachten dat je er dan een uur of 2 per week mee bezig bent.

Wil jij ervoor zorgen dat Tachos Handbal goed op de kaart komt te staan, of heb je hier vragen over? Meld je dan bij secretaris@tachoshandbal.nl.